EEN SPONSORDINER IN EEN BIJZONDERE AMBIANCE 10 MAART 2023 HEEFT € 4.000,00 opgebracht

Aandacht voor enorm kinderleed na de aardbeving, avond brengt € 4.000,00 op.

In een opmerkelijk actie, voortvloeiend uit de landelijke actiedag voor Giro 555, organiseerde de Kiwanis Club Lelystad op vrijdag 10 maart a.s. een sponsordiner. De opbrengst daarvan wordt besteed, via de stichting ‘Save the Children’, voor steun aan de kinderen en jongeren die zwaar te lijden hebben onder de gevolgen van de aardbeving in Turkije en Syrië.

“We zijn getroffen door het leed dat vele kinderen bij die verschrikkelijke aardbeving is overkomen. Velen hebben hun ouders verloren. Families zijn uit elkaar gerukt. Andere kinderen hebben broertjes en zusjes verloren, zijn zelf gewond geraakt, hebben geen thuis meer. Hun toekomst ziet er niet best uit. Door dit sponsordiner willen wij gelden inzamelen voor medische zorg, voedsel, kleding en onderkomen voor de jongste slachtoffers van deze immense en voor ons onvoorstelbare ramp”, licht voorzitter Herman Vermeer de plannen toe.

Op vrijdag 10 maart vond er een sponsordiner plaats in Pannenkoekenrestaurant ‘Hans & Grietje’, Sternweg 2A in Zeewolde. “We zijn er in geslaagd om in samenwerking met vele toeleveranciers van de horeca een pannenkoekendiner te arrangeren, waaraan iedereen kan deelnemen tegen een vaste prijs van €25,00 p.p. exclusief drank. Zo kunnen we niet alleen onze eigen smaakpupillen verwennen, maar tegelijkertijd in actie komen voor de kinderen uit het getroffen gebied en dragen we als volwassen en ook onze eigen kinderen bij aan de noodzakelijke hulp. We hebben bemerkt dat kringgesprekken op scholen gaan over de aardbeving en over het leed. Kinderen zijn er verdrietig over. Om er samen iets aan te doen helpt en is een soort levensles. Omdat we in de aanloop van velen steun hebben gekregen, komt de complete opbrengt ten goede aan dit doel.

Samen met Hans en Griet hebben we er een gezellige avond van gemaakt.

De totale opbrengst van de avond was € 4.000,00

Helaas hebben we de veiling moeten verplaatsen naar een ander moment, hou hiervoor onze website in de gaten.

/imagecache/lg/uploads/2023/02/pannenkoekhuis-1.jpg